Wheaton
0
  • PT
  • EN
  • ES
  • Business Units
    • Perfumery and Cosmetics
    • Pharmaceutical
    • Food and Beverage
    • Decoration Technologies
    • Wheaton Home
    • Farmacap
    • Noar
  • Products
  • Cases
  • Releases
  • Wheaton Casa Store
  • Glaxperience
  • Wheaton Group
    • About Wheaton
    • Mission, vision & values
    • Facilities
    • Family School
    • Open Doors Program
  • ESG
    • ESG
    • Glass
    • Our Principles as an Organization
    • Commitment to Corporate Social Responsibility
    • Corporate Policies
    • Our Commitments
  • ESG
    • ESG
    • Glass
    • Our Principles as an Organization
    • Commitment to Corporate Social Responsibility
    • Corporate Policies
    • Our Commitments
    • Ecodesign
  • News
  • Contact us
    • Contact us
    • Wheaton Factory Store
    • Localization Map
  • Work with us
  • My Wheaton 3D
  • Catalogues
    • Glass Packaging
    • Decoration
    • Ecoglass catalogue
  • Facilities – Operational Structure
  • @wheatonoficial
  • @wheatonoficial
  • @wheatonoficial
  • @wheaton_casa
  • @nossalojinha_wheaton
  • Follow us
    • @wheatonoficial
    • @wheatonoficial
    • @wheatonoficial
    • @wheaton_casa
    • @nossalojinha_wheaton
  • Wheaton Group
    • About Wheaton
    • Mission, vision & values
    • Facilities
    • Family School
    • Open Doors Program
  • ESG
    • ESG
    • Glass
    • Our Principles as an Organization
    • Commitment to Corporate Social Responsibility
    • Corporate Policies
    • Our Commitments
  • ESG
    • ESG
    • Glass
    • Our Principles as an Organization
    • Commitment to Corporate Social Responsibility
    • Corporate Policies
    • Our Commitments
    • Ecodesign
  • News
  • Contact us
    • Contact us
    • Wheaton Factory Store
    • Localization Map
  • Work with us
  • My Wheaton 3D
  • Catalogues
    • Glass Packaging
    • Decoration
    • Ecoglass catalogue
  • Facilities – Operational Structure
  • EN
    • PT
    • ES
Wheaton
  • Business Units

    Perfumery and Cosmetics

    • Products
    • Inspiration
    • Sustainability
    • MyWheaton3D

    Pharmaceutical

    • Products
    • Quality And Safety
    • Sustainability
    • Complete Solutions

    Food and Beverage

    • Products
    • Releases
    • Award-Winning Packaging
    • Quality and safety
    • Sustainability

    Decoration Technologies

    • Decoration Techniques
    • Releases
    • MyWheaton3D
    • Sustainability
    • Releases

    Wheaton Home

    • Prodcuts
    • Blog
    • Wheaton Casa Store
    • Where to find

    Farmacap

    • Read more

    Noar

    • Read more
  • Products
  • Cases
  • Releases
  • Wheaton Casa Store
  • Glaxperience
0

Success Cases

17 Apr 24

A special collaboration with a heartwarming story!

Wheaton and Verde Louro joined forces to create the packaging for Azito’s—an olive oil crafted[…]

17 Apr 24

Embark on a liberating experience with the launch of Her Code by O Boticário, featuring packaging crafted by Wheaton

Designed in a unique padlock shape, the bottle features a glossy translucent finish and rose[…]

1 Sep 23

Glorioso Nativa SPA Multifunctional Oil Packaging: A Success Story

In the cosmetics industry, innovation and originality are essential to capturing the consumer’s attention. With[…]

wheaton-embalagem-natrura-humor-transforma
26 Jul 23

Unpredictable Design: How Much Innovation Fits in a Package? Wheaton Delivers a Disruptive Experience for Natura Humor Transforma

Captivating the audience is the essence of packaging. But what truly wins over consumers? The[…]

20 Jul 23

Wheaton Takes Pride in Participating in the Avon Segno Line

Segno Visionary is the perfect inspiration for visionary leaders. Segno Success, on the other hand, has the ideal combination for those who seek success in all aspects of their lives.

O frasco Refil adotado é uma solução ecológica que apresenta as seguintes vantagens:

Menor impacto em mudanças climáticas

- Consumo menor de energia na fabricação; 
- A emissão de carbono (média) no processo de produção é 50% menor do que nos regulares.

Menos lixo
- Utilização de material reciclado pós-consumo na composição do frasco, em média, 270% a mais do que nos regulares;
- Frasco com composição de até 45% de vidro âmbar reciclado.  Ao agregarmos o caco na produção do vidro, diminuímos a retirada de matéria-prima da natureza; Com isso, todo mês são mais de 1000 toneladas de vidro reciclado retirados do meio ambiente.
- Tampa: PP 100% reciclado;
- Cartucho feito com material reciclado e reciclável;
- O frasco Refil é leve, ou seja, foi desenvolvido para utilizar menor quantidade de massa vítrea, reduzindo o consumo de água, energia e emissão de CO2. O peso do frasco foi reduzido para uma média 40,5% menor do que frascos regulares (masculino 39% menor e feminino 42% menor);
- A embalagem refil possui terminação rosca que tem um importante papel no cenário da sustentabilidade. Ela permite a rápida e segura separação dos materiais (válvula e vidro) durante o processo de reciclagem, além de maior segurança para às cooperativas de reciclagem.

A embalagem de Refil Natura conquistou o e prêmio Grandes Cases de Embalagem em 2022.
19 May 23

Refil Essencial, Natura – Grand Cases Award Winner in 2022

It’s practical and beautiful packaging, made with end-to-end recycled materials.

O frasco produzido pela Wheaton traz design marcante inspirado nas Flores Magníficas, combinando as flores mais emblemáticas da perfumaria: a Rosa, o Jasmim e a Magnólia.
O resultado foi um frasco luxuoso que exala feminilidade e delicadeza.
A embalagem de Eudora Magnific conquistou o prêmio Ouro na categoria Mercado – Perfumes no Prêmio ABRE da Embalagem Brasileira em 2022.
19 May 23

Eudora Magnific, Grupo O Boticário – ABRE Brazilian Packaging Winner in 2022

The flask produced by Wheaton features a striking design inspired by the Magnificent Flowers

Casa Feito Brasil aposta no design e em elementos regionais para suas coleções de cosméticos.
As embalagens da Linha Alegria de Ver-o-Peso conquistaram o prêmio Grandes Cases de Embalagem em 2021.
19 May 23

Linha Alegria de Ver-o-Peso, Feito Brasil – Grand Cases Award Winner in 2021

Casa Feito Brasil bets on design and regional elements for its cosmetics collections

Além da redução no consumo de matérias-primas, a reutilização do vidro para a produção de novas embalagens consome menor quantidade de energia e emite resíduos menos particulados de CO2, contribuindo para a preservação do meio ambiente, sendo também essa uma das metas da marca. 

A terminação em rosca do frasco e potes facilita a separação dos materiais que compõem a embalagem oferecendo maior segurança e agilidade às cooperativas de reciclagem.

O frasco refil é um convite para uma mudança no comportamento do consumidor, incentivando a reutilização das embalagens por mais tempo e reduzindo a geração de resíduos. 

A Linha Botik é a comprovação que sofisticação também pode e deve ser sustentável.

As embalagens da Linha Botik conquistaram o prêmio Grandes Cases de Embalagem em 2021.
19 May 23

Linha Botik, O Boticário – Grand Cases Award Winner in 2021

all glass bottles in the line are produced in amber, which uses more than 40% post-consumer recycled material, generating savings of 23 tons of glass per year

O design adotado traz o encanto das transformações na alta perfumaria. O vidro é precisamente trabalhado e dá forma a uma composição única, que traz mais elegância para os rituais diários de perfumação. 

Utilizamos uma proposta diferenciada para o arrojado fundo espesso. Realizamos um trabalho especial no molde para que a concentração de massa vítrea apresentasse uma estética elegante no produto final. 

A embalagem conquistou o prêmio Grandes Cases de Embalagem em 2021.
19 May 23

O.U.i EDP Feminino by Grupo O Boticário: Worldstar Packaging Award 2023 Winner

The packaging won the Great Cases of Packaging award in 2021

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Most viewed

  • Every table has a love story: How to transform valentine’s dinner into an unforgettable moment12 Jun 2025
  • Wheaton highlights innovations in sustainable packaging and decorative effects at LuxePack New York 20256 May 2025
  • 🔥 A new cycle begins at the heart of our production! 🔥4 Apr 2025
  • Inova UD: A Week of Inspiration and Transformation at Wheaton Casa28 Mar 2025
  • Inova UD 2025 event!25 Mar 2025

Categorias

  • Awards
  • Decoration
  • Imprensa
  • News
  • Quality And Safety
  • Releases
  • Success Cases
  • Sustainability
  • Uncategorized
  • Wheaton Casa

Institutional

  • Wheaton Group
    • About Wheaton
    • Mission, vision & values
    • Facilities
    • Our Awards
    • Family School
  • ESG
    • ESG
    • Glass
    • Our Principles as an Organization
    • Commitment to Corporate Social Responsibility
    • Corporate Policies
    • Our Commitments
  • Contact
    • Contact us
    • Localization Map
    • Wheaton Factory Store
  • Ecodesign
  • Glaxperience

Business Units

  • Perfumery and Cosmetics
    • Products
    • Inspiration
    • Sustainability
    • MyWheaton3D
  • Pharmaceutical
    • Products
    • Quality And Safety
    • Sustainability
    • Complete Solutions
  • Food and Beverage
    • Products
    • Releases
    • Award-Winning Packaging
    • Quality and safety
    • Sustainability
  • Decoration Technologies
    • Decoration Techniques
    • Releases
    • MyWheaton3D
    • Sustainability
    • Releases
  • Wheaton Home
    • Prodcuts
    • Blog
    • Wheaton Casa Store
    • Where to find
Wheaton
2025 © - Todos os direitos reservados