![Produzido em âmbar, o frasco utiliza cerca de 45% de vidro reciclado pós-consumo. Com isso, todo mês são mais de 1000 toneladas de vidro reciclado que a Wheaton retira do meio ambiente.
O uso do Refil diminui em 42% a produção de resíduos e em 51% as emissões de carbono.](https://cdn.wheaton.com.br/wp-content/uploads/2022/12/case-essencial-natura-wheaton-03.jpg)
Wheaton developed the Refil flask to Natura
![Produzido em âmbar, o frasco utiliza cerca de 45% de vidro reciclado pós-consumo. Com isso, todo mês são mais de 1000 toneladas de vidro reciclado que a Wheaton retira do meio ambiente.
O uso do Refil diminui em 42% a produção de resíduos e em 51% as emissões de carbono.](https://cdn.wheaton.com.br/wp-content/uploads/2022/12/case-essencial-natura-wheaton-03.jpg)
With the campaign "Our products have refills, the planet doesn't", Natura believes that packaging is a fundamental part of a perfume, capable of making it unique and unforgettable. Therefore, the best way to respect its value is to enjoy it for longer and generate less impact on the environment.
Sharing this ideal, Wheaton developed the Refil flask to be light, that is, using less glass mass and reducing water consumption, energy and CO2 emissions.
Produced in amber, the bottle uses about 45% of post-consumer recycled glass. With that, every month there are more than 1000 tons of recycled glass that Wheaton removes from the environment.
Using the Refill reduces waste production by 42% and carbon emissions by 51%.