Wheaton developed the Refil flask to Natura

Produzido em âmbar, o frasco utiliza cerca de 45% de vidro reciclado pós-consumo. Com isso, todo mês são mais de 1000 toneladas de vidro reciclado que a Wheaton retira do meio ambiente.

O uso do Refil diminui em 42% a produção de resíduos e em 51% as emissões de carbono.

Our products have refills, the planet doesn't

With the campaign "Our products have refills, the planet doesn't", Natura believes that packaging is a fundamental part of a perfume, capable of making it unique and unforgettable. Therefore, the best way to respect its value is to enjoy it for longer and generate less impact on the environment.

Com a campanha "Nossos produtos têm refil, o planeta não", a Natura acredita que a embalagem é parte fundamental de um perfume, capaz de torná-lo único e inesquecível. Portanto, a melhor forma de respeitar o seu valor é aproveitá-lo por mais tempo e gerar menor impacto no meio ambiente.

Reducing water consumption, energy and CO2 emissions

Sharing this ideal, Wheaton developed the Refil flask to be light, that is, using less glass mass and reducing water consumption, energy and CO2 emissions.



Compartilhando esse ideal, a Wheaton desenvolveu o frasco Refil para ser leve, ou seja, utilizando menor quantidade de massa vítrea e reduzindo o consumo de água, energia e emissão de CO2.

Produced in amber, the bottle uses about 45% of post-consumer recycled glass

Produced in amber, the bottle uses about 45% of post-consumer recycled glass. With that, every month there are more than 1000 tons of recycled glass that Wheaton removes from the environment.

Using the Refill reduces waste production by 42% and carbon emissions by 51%.

Produzido em âmbar, o frasco utiliza cerca de 45% de vidro reciclado pós-consumo. Com isso, todo mês são mais de 1000 toneladas de vidro reciclado que a Wheaton retira do meio ambiente.

O uso do Refil diminui em 42% a produção de resíduos e em 51% as emissões de carbono.