Wheaton Developed a Refill Bottle for Natura

Produzido em âmbar, o frasco utiliza cerca de 45% de vidro reciclado pós-consumo. Com isso, todo mês são mais de 1000 toneladas de vidro reciclado que a Wheaton retira do meio ambiente.

O uso do Refil diminui em 42% a produção de resíduos e em 51% as emissões de carbono.

Our Products Have Refills, the Planet Doesn’t

With the campaign "Our Products Have Refills, the Planet Doesn’t," Natura emphasizes the importance of packaging as an integral part of a perfume—making it unique and unforgettable. Respecting this value means extending its use while minimizing environmental impact.

Com a campanha "Nossos produtos têm refil, o planeta não", a Natura acredita que a embalagem é parte fundamental de um perfume, capaz de torná-lo único e inesquecível. Portanto, a melhor forma de respeitar o seu valor é aproveitá-lo por mais tempo e gerar menor impacto no meio ambiente.

Less Water, Energy Consumption, and CO2 Emissions

Sharing Natura’s vision, Wheaton developed the innovative Refill Bottle, designed to be lightweight, requiring less glass mass, and significantly reducing water consumption, energy usage, and CO2 emissions.


Compartilhando esse ideal, a Wheaton desenvolveu o frasco Refil para ser leve, ou seja, utilizando menor quantidade de massa vítrea e reduzindo o consumo de água, energia e emissão de CO2.

Made with 45% Post-Consumer Recycled Glass

Produced in amber glass, the bottle incorporates approximately 45% post-consumer recycled glass, allowing Wheaton to remove over 1,000 tons of recycled glass from the environment every month.

The use of refill reduced the waste by 42% and carbon emissions by 51%.


Produzido em âmbar, o frasco utiliza cerca de 45% de vidro reciclado pós-consumo. Com isso, todo mês são mais de 1000 toneladas de vidro reciclado que a Wheaton retira do meio ambiente.

O uso do Refil diminui em 42% a produção de resíduos e em 51% as emissões de carbono.